رل می

روز نوشت های یک برنامه نویس و طراح وب

رل می

روز نوشت های یک برنامه نویس و طراح وب

با سلام و عرض ادب، وب‌سایت بانیفا یک وب‌سایت تازه تاسیس که در زمینه‌های مدیریت، فناوری و سبک زندگی فعالیت کرده و مقالات جدیدی منتشر می‌کند. از شما دعوت می‌کنیم از بانیفا دیدن فرمایید. www.Banifa.com | بانیفا دات کام
پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۳ فروردين ۹۲، ۲۳:۵۴ - مجید
    ممنون

معرفی ابزار حرفه ای ترجمه متن گوگل Google Translator Kit

پنجشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۱، ۰۸:۵۲ ق.ظ


چند روز پیش متوجه لینکی در پایین صفحه Google Translator شدم که با عنوان Translator Toolkit لینک شده بود، بعد از کمی کار کردن با این ابزار متوجه شدم که:

  • از این ابزار در ترجمه حرفه ای متون استفاده می شود.
  • درصد ترجمه متن هم نمایش داده می شود.
  • جالب تر اینکه به طور همزمان هم متن اصلی و هم متن ترجمه شده را می توان مشاهده کرد.
  • گوگل به صورت هوشمند متن ها را تشخیص می دهد و برای ترجمه تنها کافی است بر روی پاراگراف ترجمه شده توسط گوگل کلیک کرده و ترجمه خود را جایگزین کنید.
  • و نکته جالب دیگر اینکه تمام متن ها (فایل ها) در فضای جیمیل شما ذخیره می شوند و با مراجعه در دفعات بعدی می توانید مجددا کارهای قبلی را مشاهده و در صورت نیاز بر روی آنها کار کنید.
  • قابلیت به اشتراک گذاری با دوستان را نیز دارا می باشد، یعنی می توان پروژه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید تا به صورت همزمان آنها نیز متن را ترجمه کنند!
  • در همین صفحه می توان با دوستان آنلاین خود گفتگوی متنی داشته باشید.
  • آماری همچون درصد ترجمه، تعداد کل کلمات، درصد ترجمه شده توسط ماشین (گوگل) و ... را نیز دارا می باشد.
برای شخص بنده که بسیار جالب بود و می توان به صورت گروهی با همکلاسی ها و دوستان بر روی پروژه هایی کار کرد و ... . 


جهت ورود به این ابتدا به وبسایت Google Translator وارد شوید و در پایین بر روی لینک Translator Toolkit کلیک کنید، و یا برای راحتی کار به صورت مستقیم بر روی لینک پایین کلیک نمایید:


سپس اطلاعات اکانت جیمیل خود را وارد و لاگین کنید، در صفحه ای که باز می شود بر روی دکمه قرمز رنگ آپلود کلیک کنید و فایل خود را آپلود نمایید. وقتی پروسه آپلود فایل تکمیل شد، آیتم جدیدی در صفحه اصلی Translator Toolkit اضافه می شود که همان فایل آپلود شده می باشد، بر روی این آیتم کلیک کرده تا وارد صفحه ترجمه شوید، حال در یک سمت متن اصلی و در سمت دیگر متن ترجمه شده را مشاهده می کنید، متن ترجمه شده را مطالعه و در صورت نیاز پاراگراف مورد نظرتان را کلیک و اصلاح نمایید.

برای دعوت دوستانتان به این پروژه هم می توانید گزینه Invite People را از منوی File انتخاب نموده و آدرس ایمیل دوستان خود را وارد نمایید.

امیدوارم از این ابزار حرفه ترجمه گوگل نهایت لذت را برده باشید.

نظرات  (۱)

ممنون

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">